Follow

Can someone with actual physics knowledge explain to me if this makes any difference and if so, how?
reddit.com/r/mechanical_gifs/c

@tsia the sideways force of pulling on the wheel is redirected into an upwards force of the same strength. However pulling sideways on the wheel spokes and leaning into pulling the wheel is much easier than pulling up. There's the grip the wheel spokes provide and you even have gravity on your side when you lean into it

@lastfuture
Die Erklärung habe ich auch gelesen und klingt für mich nachvollziehbar. Und dann gibt's noch irgendwas mit Hebeln aber das ist mir unklar.

@tsia meiner Ansicht nach Quatsch. Ich denke die die das sagen denken: Das Rad bewegt sich um seine Achse, solange die Unterseite des Rads am Boden bleibt ohne zu rutschen. Die Distanz die die Hände zurücklegen ist größer als die der Achse: Hebel. Dafür müsste das Stoffband aber an der Achse befestigt sein. So wie das im Video zu sehen ist lenkt das Rad die Kraft einfach nur um.

@tsia meine Mitbewohnerin die grade den Physik-Master macht hat mir grade bestätigt was ich sage

Sign in to participate in the conversation
Mastodon

The social network of the future: No ads, no corporate surveillance, ethical design, and decentralization! Own your data with Mastodon!